• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۵/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 807
  • کد خبر : ۲۲۱۲
ابداع سیمانی كه برق ذخیره می كند
در پژوهشی جدید سیمانی ابداع شده که با تزریق پتاسیم قادر به ذخیره برق است. با چنین سیمانی می توان خانه هایی ساخت که به شبکه توزیع برق متصل نیستند.
به گزارش سیمان خبر و به نقل از مهر نیوز، دیوارهای خانه ها به زودی می توانند به عنوان یک باتری انرژی را در خود ذخیره کنند.


دانشمندان نوع جدیدی از سیمان ابداع کرده اند که  یون های پتاسیم به آن تزریق شده  و به این ترتیب می تواند الکتریسیته را برای مدت زمان طولانی تری ذخیره کند.


هنگامیکه سطح تولید انرژی کاهش می یابد، سیمان موجود در دیوار با استفاده از ذخیره برق می تواند نیاز خانه را تامین می کند.


منابع انرژی تجدیدپذیر هر روز بیشتر می شوند و به آرامی واحدهای برق هسته ای و زغال سنگی را منسوخ می کنند. این درحالی است که یکی از مهم ترین موانع در گسترش صنایع،  ناتوانی در ذخیره مازاد برق تولیدی است.  در این میان برای ذخیره انرژی از باتری استفاده می شود. باتری ها با انتقال ذرات باردار از یک سو  به سوی دیگر انرژی را در یک واسطه شیمیایی ذخیره می کنند که در آینده آزاد می شود.
 محققان متوجه شده اند این ذرات باردار به نام یون می توانند در یک ساختار کریستالین مانند (سیمان) جریان یابند و در سوی دیگر ذخیره شوند.


 این روند به طور فیزیکی انرژی را به دام می اندازد و نیازمند استفاده از مواد شیمیایی نیست، بلکه سیمان با تزریق پتاسیم، به عنوان خازن عمل می کند.


محمد صافی از دانشکده مهندسی دانشگاه لنکستر در این باره می گوید: ایده اصلی پروژه ما ذخیره کردن الکتریسیته در یک ساختار و آزاد کردن آن در زمان اوج تقاضا است. تعداد زیادی ساختمان روی زمین وجود دارد و اگر همه آنها به باتری تبدیل شوند، ما تقریبا می توانیم مشکل انرژی را حل کنیم.


 البته صافی اشاره می کند خازن ها در مقایسه با باتری حجم کمتری برق حفظ می کنند، اما اگر سیمان جدید به طور گسترده در ساختمان سازی به کار رود، می توان مقدار قابل توجهی الکتریسیته ذخیره کرد.


این فناوری هنوز نیازمند تحقیقات بیشتری است تا به صورت تجاری عرضه شود. با کمک چنین فناوری می توان ساختمان ها و چراغ های روشنایی خیابان را از شبکه توزیع برق جدا کرد.
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0